Origin Consulting

Segítünk hallani, érteni és kitűnni

az online és közösségi média hangzavarában.

Milyen online marketing megoldásokat kötelező alkalmazni a gyógyszeriparban?

Milyen online marketing megoldásokat kötelező alkalmazni a gyógyszeriparban?

Az internet segítségével folyamatosan változik a kommunikáció módja a gyógyszeriparban is. Akár vényköteles, akár OTC termékekre gondolunk, rá kell jönnünk, hogy az e-beteg rendkívül értékes információ forrás a számunkra, mert aktív, folyamatosan tájékoztat, sokan követik és így sokakat befolyásol. Ráadásul független, így az általa közvetített tájékoztatás felmérthetetlen kincs. Nem kell elképzelnünk a beteget, mert itt van személyesen és beszélget – akár velünk is.

Igazán izgalmas időket élünk, mi, marketingesek, a gyógyszeriparban is valóban hatásos kommunikációs fegyverek vannak a kezünkben. A gyógyítás mindig is az ember körül forgott és most lehetőségünk van mégjobban tanulmányozni és bevonni őket. Szerencsések vagyunk azért is, mert a betegek nagyrésze aktívan keres az ő vagy családja állapotára vonatkozó információt – manapság leginkább az interneten. Valószínűleg ez az első hely, ahová fordulnak, ha szembesülnek egy tünettel, egy betegséggel.

Az ő viselkedésüket figyelni a legfontosabb teendője napjaink gyógyszeripari termék managerének. Elemezzük hogy mit keresnek, tesznek, vagy éppen nem tesznek. Első dolgunk, tehát mindenképpen, hogy kövessük mire is keresnek. Ha ezt megtettük, akkor biztosítanunk kell, hogy releváns tájékoztatást kapnak, esetleg érjük el, hogy minket találjanak meg. Az információ, amit felteszünk a netre, legyen autentikus, de ne feledkezzünk el a láthatóságáról sem. Az organikus találat nagy kincs, végezzünk keresőoptimalizálást.

De menjünk tovább: mik a legfontosabb elvárásaink az információtól? Kapcsolat, valódiság, együttérzés. Nincs az életnek olyan területe, ahol hangsúlyosabban esne latba a szociális példák másolása – azaz a környezetüktől kapott információ, azoktól, akik hasonló cipőben járnak mint ők. Leggyakrabban azt a terméket, módszert, kezelést választják, melyről munkatársuk, barátjuk jókat mond - ennek a szájhagyománynak van a legnagyobb ereje. A betegek nem akarják, hogy eladjanak vagy bemutassanak nekik valamit, azzal kell hatást elérnünk, hogy autentikusak vagyunk, amit mondunk az fontos és jelentést hordoz.

Az emberek szeretik a hozzájuk hasonlókat, leginkább tőlük fogadnak el véleményt és nekik hiszik el hogy valami a segítségükre lehet. Ehhez természetesen értenünk kell a fogyasztót, a gondjait, problémáit és az aggodalmait. Megérteni viszont leginkább a kérdéseink segítségével és az azokra adott válaszok mély és alapos meghallgatásával, átrágásával lehet. A betegek valódi, megbízható és tájékoztatást akarnak, valódi és megbízható forrásból, a legnagyobb kihívás előttünk ezt megadni nekik. A social médián keresztül elérhetjük, beszélgethetünk a beteggel, ez a második, kihagyhatatlan lépcsőfok. Nagy hátrány számunkra ignorálni ezt a körülöttünk zajló állandó beszélgetést.

Az iparágnak ebben az évtizedben meg kell tanulnia újra hallgatni a fogyasztókra és nem irányítani őket. Igazi kihívás, hiszen tanultunk beszélni, olvasni, írni, fogalmazni, mondani és befolyásolni – de hallgatásra és figyelemre senki sem tanított minket.

Már több mint 10 éves a cluetrain kiáltvány, mely 95 állításban fogalmazta meg, hogy az internet lehetőségeivel mit is várhat el jogosan a fogyasztó a vele kapcsolatban álló cégektől, íme az első néhány megállapítás – bár remélem ismerős, nem árt néha újraolvasni a benne foglaltakat:

  1. A piacok párbeszédek.
  2. A piacok emberi lények, nem demográfiai szegmensek.
  3. Az emberi lények közti párbeszédek emberi módon hangzanak, emberi hangon folynak.
  4. Legyen az információátadás, vélemény, nézőpont, ellenérv vagy humoros megnyilvánulás, az emberi hang nyitott, természetes és nem mesterkélt.
  5. Az emberek eme hangzás alapján azonosítják a másikat, mint emberi lényt.
  6. Az Internet olyan párbeszédeket tesz lehetővé emberi lények közt, amelyek a tömegmédia korában egyszerűen nem voltak lehetségesek.
Itt tartózkodik: Főoldal